31 Ekim 2012 Çarşamba

Peugeot Explorer 050



       Babama hediye olarak verilmişti bu bisiklet ve yıllarca evimizin çatısında uykuda kaldı çünkü benim Bianchi Leopard abimin de Bianchi Barracuda bisikleti vardı. Bu bisiklet de neredeyse 10 yıl boyunca kullanılacağı zamanı bekledi. Ben bisiklete ilgi duymaya başlayınca bu bisikleti çatıdan indirdim ve bir süre kullandım ama bisiklet uzun süre kullanılmadığı için bisikletin fren pabuçları ve lastikleri tamamen özelliğini yitirmişti. Ben de bu bisikleti çok da masraf yapmadan kullanılabilir duruma getirmeye karar verdim, aklımda frenleri ve lastikleri değiştirmek vardı, bir arkadaşımdan 1,25 cm kalınlığında IRC marka slick lastik aldım ve buna uygun iç lastikler alıp taktım zaten bisiklet amortisörsüz olduğu için slick lastik ile tamamen şehir bisikleti oluyor. Şimdilik frenleri değiştiremedim ama elimde Tektro marka fren kolları var sadece v-fren bacağı bulmam gerekiyor onu da taktığımda bisiklet şehir içinde kısa mesafede kullanılabilecek hale gelecek.
     
         Bisikletin ilk hali bu üzerindeki lastikler beklemeden kaynaklı çok ciddi hasar görmüş :

         Öncelikle ön ve arka tekeri sökerek yerine 1.25 cm kalınlığında IRC marka katlanabilir gayet hafif lastikleri taktık, iç lastikler de Btwin marka 1,25-1,50 cm kalınlığa uyan bir iç lastik.


          Ve bisikletin son hali bu, çok daha farklı görünüyor.


               Gökhan benim için bisikleti test etti :)


               Ve Merida ile abi kardeş birkaç fotoğraf.


                 Bisikleti bu haline getirmekte çok büyük katkıları olan ve bisikleti benim için evinde saklayan Burak' a da çok teşekkürler :)





   

1 yorum: